השרה רגב: "ההסכם האיראני הוא רע לעולם והוא ירשם על שמו של אובמה" • האזינו

דוד לזר No Comments on השרה רגב: "ההסכם האיראני הוא רע לעולם והוא ירשם על שמו של אובמה" • האזינו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה הערב (שלישי) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' להסכם הגרעין שנחתם הבוקר בין המעצמות לאיראן – למרות שישראל הביעה התנגדות נחרצת אליו.

רגב אמרה כי "קשה להסביר לעולם את מה שאובמה מנסה למכור, הוא מנסה להביא הסכם בכל מחיר, יש כאן הסכם שהוא התפשרות וכניעה של המערב לאיראן שקיבלה היום רישיון להרוג וגם קיבלה מאות מיליארדי דולרים שיעברו לטרור ולייצור טילים ארוכי טווח, אנחנו נמשיך להסביר לעולם ומאידך, נשמור את כל האופציות פתוחות וכפי שאמר היום שר הביטחון".

רגב התייחסה למציאות של ישראל מול כל העולם ואמרה כי "העולם לא רוצה לראות, הוא מבחינתו – חוגג כי נוח לו לטאטא את הענין מתחת לשטיח", לדברי רגב, "אנחנו לא לבד, יש לנו את הקב"ה, אנחנו סומכים ומאמינים ביכולת של העם היהודי להמשיך לשרוד ולהאיר את הדרך שלנו בפני כל העולם".

כמו"כ תקפה השרה רגב את אובמה בחריפות ואמרה כי "ההסכם האיראני הוא רע לעולם והוא ירשם על שמו של אובמה – לא ככוכב עולה אלא ככוכב יורד, אובמה לא התייחס לצרכים של מדינת ישראל, זאת למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו העביר לו את כל המידע אודת איראן, יש דברים שלא כולם יודעים ואנחנו יודעים, אני אומרת לך שאובמה יודע ובקיא בכל המידע, הוא יודע שאיראן מסוכנת ושהיא אומרת בקול ברור שהיא רוצה להשמיד את מדינת ישראל".

"יש לנו כוח צבאי ויכולת ואנחנו ערוכים לאיום האיראני", אמרה רגב, לדבריה, "מדינת ישראל תפעל מעתה משתי דרכים, האחת, נמשיך להאיר את עיני העולם שאסור לנו לתת לאיראן רישיון להמשיך להרוג, דרך שניה: להיות ערוכים לכל דבר".

רגב תקפה את האופוזיציה שלעגה לראש הממשלה נתניהו בעת שהוא הזהיר על הגרעין האיראני: "האופוזיציה לעגה 10 שנים לנתניהו שדיבר מעל כל במה לבד על הגרעין האיראני – הוא עצר במשך עשור את איראן גרעינית והוא גרם לסנקציות, עובדה לכך, שאיראן הקפידה לא לחצות את הקווים האדומים, נתניהו עשה את הדבר הנכון – מה שנדרש ממנו כראש ממשלה להגן על מדינת ישראל ולהאיר את עיני העולם".

מאיראן עברה רגב לנושא התרבות. היא התייחסה ל-3 השבועות האחרונים שבהם משום מה – היה שקט סביבה – לאחר תקופה של דרמות ואמירות נגדה.

"אני באתי לתרבות והספורט מתוך כוונה לשנות את חלוקת התקציבים בצורה נכונה, לעשות סדר בענין הזה, לעשות למגזר היהודי תרבות כהלכה וגם למגזר הערבי. מותר לכולם להביא את אי שביעות רצונם ולי יש את הזכות לעשות את מה שאני מאמינה", אמרה רגב.

"אני גאה להיות מנשקת מזוזות, זה לא מעניין אותי למה הברנז'ה תוקפת אותי, אם הייתה אליטה שנהנתה מרוב הכסף בשנים האחרונים – אז צריך לשנות את זה, צריך לעשות כאן סדר קריטריונים חדשים".

על אפליית החרדים בתרבות אמרה השרה כי "למה אתה אומר שאין אירועי תרבות לחרדים?, האירוע הראשון של הקיץ יהיה בעיר החרדית אלעד, אז אל תגיד שאין – כי תסתבך עם ראש העיר פרוש".

לסיום נשאלה שרת התרבות רגב, מי לדעתה היה איש תרבות גדול יותר, רבי יהודה הלוי או חיים נחמן ביאליק, רגב השיבה: רבי יהודה הלוי.

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות